poniedziałek, 21 maja 2012

Art&Tourism czyli "kulturalny" turysta :)

W dniach 18-20 maja, na terenie Fortezza da Basso we Florencji, po raz pierwszy, odbyły się targi pod hasłem "Art&Tourism". Jak podkreślają organizatorzy, pomysł narodził się z zapotrzebowania. Statystyki bowiem podają, że co roku do Włoch (z czego najwięcej do Toskanii) przyjeżdża 300.000.000 turystów z całego świata właśnie dla włoskiej kultury i sztuki! Targi były doskonałą okazją do zaprezentowania odwiedzającym, wyjątkowych bogactw Włoch.


http://www.artandtourism.it/
W Fortezza da Basso nie mogło zabraknąć VisiToscana! Wybrałam się tam razem z Małgorzatą Matyjaszczyk, która w ramach współpracy z moją firmą, prowadzi warsztaty artystyczne. Pojawiłyśmy się we Florencji już pierwszego dnia, unikając tym samym kolejek i tłumów odwiedzających. Najbardziej interesowała mnie oczywiście Toskania, której nota bene poświęcone było najwięcej stoisk.
Wystawcy to głównie największe włoskie muzea, biblioteki, galerie sztuki i hotele.
Nie będę ukrywać, że udało mi się zdobyć kilka bardzo cennych, dla mojej pracy, informacji. Nawiązałam nowe, ciekawe kontakty z których mam nadzieję skorzystać w najbliższej przyszłości.

2 komentarze:

  1. Zachwycam się Twoim blogiem. Jest piękny! Zazdroszczę domu w Toskanii, dla mnie to high life! Żyć, nie umierać! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Moniko, Twój komentarz dodał mi skrzydeł! Potrzeba jest (chyba każdemu z nas) chociaż czasami, nawet najmniejsza pochwała!!! Zasiadam do pisania :)
    Pozdrawiam, Joanna

    OdpowiedzUsuń